Infrarakentamisen ammattilainen Maarakennus Kamara laittoi WhiteZonen avulla IT-infransa kuntoon

Maarakennus Kamara Oy on valtakunnallinen infrarakentamisen luotettu kumppani. WhiteZone Oy vastaa kokonaisvaltaisesti heidän IT-ympäristöstään.

Maarakennus Kamara?

“Kamara kasvaa ja kehittyy tänä digitalisoituvana aikana ja vastaa infrarakentamisen luotettuna kumppanina asiakkailta tuleviin haasteisiin.”

Vuonna 1988 perustettu Maarakennus Kamara tunnetaan osaavana ja luotettuna toimijana. Yhtiö on saavuttanut maineensa osaavan ja sitoutuneen henkilökunnan ja periksiantamattoman omistajaohjauksen ansiosta.

Kolmen vuosikymmenen asiakaslähtöinen ja innovatiivinen toimintamalli on mahdollistanut hallitun kasvun valtakunnalliseksi infrarakentamisen luotetuksi kumppaniksi.

Kamaran monipuolisiin palvelukokonaisuuksiin kuuluvat:

• Kaivosinfrarakentaminen

• Maarakentaminen

• Vesihuolto

• Putkistosaneeraukset

• Raskaskonehuolto & kuljetus

Juha Hyvärinen ja Mikko Kuusisto - Maarakennus Kamara

Kokemuksistaan WhiteZonen asiakkaana kertovat Mikko Kuusisto ja Juha Hyvärinen.

Mikko Kuusisto aloitti yrityksen toimitusjohtajana kesällä 2020.

Juha Hyvärinen on Kamaran hallituksen puheenjohtaja ja on toiminut aiemmin myös yrityksen toimitusjohtajana.

Yhteistyön alku

”Varsinkin äkillisissä muutostilanteissa arvostamme henkilökohtaista palvelua.”

MR Kamaran toimialasta ja palveluista johtuen työ on aina ollut etätyötä. Henkilöstöä on ympäri Suomen eri toimipaikoilla ja työmailla.

Tähän liittyen yrityksessä havaittiin se tosiasia, että IT-ympäristö ei ollut enää kenenkään hallinnassa.

Tietokoneiden ja ohjelmistojen hankintaa ei ollut keskitetty ja tämä aiheutti paljon ongelmia käyttöön ja ylläpitoon liittyen.

Ongelman ratkaisemiseksi ryhdyttiin etsimään ulkopuolisen IT-asiantuntijan apua.

Kilpailutimme palveluntarjoajat ja WhiteZone valikoitui meille parhaaksi vaihtoehdoksi“, kertoo silloinen toimitusjohtaja Juha Hyvärinen.

WhiteZone nähtiin sopivan kokoisena, notkeana ja kasvollisena toimijana, jonka kanssa yhteistyö oli helppo aloittaa.

Myös se auttoi päätöksessä, että sain suosituksia WhiteZonen asiakkaana jo olevalta yritykseltä, joka kertoi, että asiat on toimineet hyvin“, jatkaa Juha.

IT-ympäristön perusasiat kuntoon

”Palveluasenne oli alusta asti hyvä.”

Ensimmäiseksi projektiksi otettiin laite- ja ohjelmistokannan selvittäminen. Niiden osalta ympäristö yhtenäistettiin ja käyttöön otettiin nykyaikaiset etähallintaohjelmistot.

Kun IT-ympäristö on hallinnassa, on yrityksen helpompi hallita esim. laitteiden toimintaa, ohjelmistopäivityksiä ja tietoturvaa.

WhiteZonen asiantuntijan kanssa katsottiin yhdessä läpi yrityksemme toiminta ja tarpeet IT-palveluiden osalta. Näihin tarpeisiin osattiin vastata ja saimme käyttöömme toimivat laitteet ja ohjelmistot.”

Juha mainitsee myös, että varsinkin äkillisissä muutostilanteissa hän arvostaa WhiteZonen kykyä henkilökohtaiseen palveluun.

Asioimme yleensä aina saman henkilön kanssa ja tämä helpottaa asioiden hoitamista.”

IT-tukipalvelut

IT-tuella on käytössä toimiva etähallintavälineet ja ammattitaitoa, joiden avulla ongelmat saadaan ratkaistua nopeasti

Olimme etsineet palvelutarjoajaa, jonka IT-tukipalvelussa maksaisimme vain tarvitsemastamme. Jos tuelle ei ole tarvetta useaan kuukauteen, ei siitä myöskään tule kustannuksia meille.”

WhiteZonen tukipalvelusopimukset perustuvat aina tehtyyn työhön, ei kiinteään kuukausilaskutukseen. Tämä on nähty yhteisesti reiluna toimintatapana.

Koemme, että kaikki on toiminut todella hyvin. Ohjelmistoihin ja laitteisiin liittyviä vikoja on ollut erittäin vähän.”

Tukipalvelujen sujuvuutta on edistänyt myöskin se, että MR Kamara on keskittänyt kaikki IT-palvelunsa WhiteZonelle. Kokonaisuuden hallinta helpottaa ylläpitoa ja yllättäviin tilanteisiin reagointia.

 

Kokemukset asiakkuudesta

Juha ja Mikko kuvaavat yhteistyötä erittäin onnistuneeksi ja kertovat olevansa tyytyväisiä saamaansa palveluun. Toimivat IT-ympäristö antaa mahdollisuuden keskittyä omaan ydinosaamiseen.

Meillä itsellä ei ollut tietoa, miten tuollaisissa tilanteissa pitäisi toimia.”

Erityisesti he kehuvat WhiteZonen toimintaa tilanteissa, joissa vaaditaan asiantuntemusta ja nopeaa reagointia. Tällöin tärkeintä ovat etukäteen mietityt tarvittavat toimenpiteet ja ammattitaito niiden toteuttamiseksi.

Näillä palveluilla ja tuotteilla paransimme Kamaran IT-ympäristöä

  • Microsoft 365 -lisenssit
  • M365-asiantuntijapalvelut
  • tietoturvapalvelut
  • työasemat
  • hallinta- ja ylläpitopalvelut
  • tukipalvelut
  • verkkotunnuspalvelut
  • ssl-sertifikaatit

Etsiikö yrityksesi samanlaisia palveluita ja tuotteita?

Ota yhteyttä asiantuntijaamme

Mika Paakkanen

Partner, Lisenssit ja ohjelmistot, OmaPilvi -palvelut

mika.paakkanen@whitezone.fi

Puh. +358 50 461 6422

Jätä yhteydenottopyyntö, soitamme sinulle

Tutustu tarkemmin Maarakennus Kamaraan