Elinkaaripalvelut yritysten IT-laitteille ja ohjelmistoille
Elinkaaripalvelulla huolehditaan laitteistojen ja ohjelmistojen valvonnasta ja päivityksistä, sekä määritellään laitteiden keskimääräinen käyttöaika ja huolehditaan asianmukaisesta käsittelystä elinkaaren lopussa, kun laitteistoja uusitaan.
Yrityksen koosta ja toimialasta riippumatta käytössä on yleensä paljon digitaalisia työvälineitä. Niiden hankinnasta ja ylläpidosta huolehtiminen vaatii resursseja ja asiantuntemusta.
Huonosti toimivat laitteet hidastavat tai kokonaan estävät työn tekemisen. Elinkaaripalveluiden avulla käytössäsi on toimiva ja oikein mitoitettu kokonaisuus.
Laitteita ja ohjelmistoja on oikea määrä, etkä maksa turhasta. Päivitykset ja ylläpito parantavat tietoturvaa.
Elinkaaripalveluiden osa-alueet: – Hankinta osto tai rahoitus – mahdollinen varastointi – esiasennukset – toimitukset – käyttöönottoasennukset – käytön ja käyttöomaisuuden hallinta – käytöstä poisto – kierrätys / jälkimarkkinointi
- Liiketoiminnan tukena
- Suunnittelu
- hankinta
- hallinta
- kierrätys
Liiketoiminnan tukena
Elinkaaripalvelu kokoaa yhteen yrityksille tarjoamamme palvelut ja tuotteet.
IT-asiantuntijapalvelumme suunnittelee kokonaisuudet, tekee hankinnat ja suorittaa asennukset.
Meiltä saat myös tarvittavat ohjelmistot ja lisenssit sekä yrityksen IT-laitteet.
Käytön ajan tukenasi ovat IT-hallinta- ja tukipalvelut.

Elinkaaripalvelussa laitteistoille määritellään keskimääräinen käyttöaika.
Tämän ansiosta laitekannan uusimistarve ei tule yllätyksenä, vaan pystyt varautumaan siihen ennalta.
Kierrätys
Kun yrityksesi uusii laitteita, ja vanhat poistetaan käytöstä, elinkaaripalvelumme huolehtii asianmukaisesta toiminnasta.
Tietoturvasyistä laitteista poistetaan kaikki henkilökohtaiset tiedot niin, että niiden palauttaminen ei ole mahdollista.

Selvitämme laitteiden jälkimarkkinamahdollisuudet.
Kokonaan käytöstä poistettavan laitteen osalta huolehdimme ympäristöystävällisestä kierrätyksestä.
Elinkaaripalvelumme
Palvelun avulla varmistat toimivan IT-työympäristön, säästät resursseja ja rahaa. Anna asiantuntijamme tutustua tilanteeseenne ja kertoa, miten voimme auttaa.
Edut sinulle
Tietoturva
Laitteistot ja ohjelmistot päivitetään säännöllisesti. Huolehdimme myös vanhojen laitteistojen asianmukaisesta käsittelystä uusittaessa laitteistoja.
Käytettävyys
Ajantasaiset laitteistot ja ohjelmistot takaavat sujuvan käytön, eikä käyttäjälle aiheudu ylimääräisiä, työtä häiritseviä, ylläpitotehtäviä.
Tietoa laite- ja ohjelmistokäytöstä
Mahdollisuus tarkastella laitteistojen ja ohjelmistojen käyttötietoja, sekä lisenssien käyttöä. Pystyt tunnistamaan tarpeettomat resurssit.
Ota yhteyttä asiantuntijaamme
Petri Lohiniva
Toimitusjohtaja, OmaPilvi -palvelut, sovellukset, hallintapalvelut
Puh. +358 50 461 6421